Spruce wood, acrylics
45 x 41 x 8 cm
CARLA HOHMEISTER (* 1973 in Bad Ragaz, CH) besuchte die Kunstgewerbeschule in St. Gallen. Anschliessend schloss sie eine 4-jährige Ausbildung zur Polydesignerin 3D ab. Im Banff Centre for the Arts wurde sie in der Bühnenmalerei ausgebildet. Für Becker Audio Visuals gestaltete sie eine thematische Aussenwelt.
In ihrer Serie "Gesichtspunkte" komponiert Carla Hohmeister ein vielschichtiges Porträt aus hunderten gefärbten Fichtenholzquadern, deren dynamische Anordnung ein faszinierendes Wechselspiel zwischen Abstraktion und Figuration, Licht und Schatten, erzeugt. Aus der Nähe offenbart sich ein rhythmisches Mosaik aus Farbe, Form und Maserung – aus der Distanz fügt sich das Fragmentierte zu einem ausdrucksstarken Gesicht zusammen. Die natürliche Struktur des Holzes bleibt spürbar und verleiht dem Werk eine organische Tiefe, während die geometrische Strenge der Komposition fast digital anmutet. Hohmeister verbindet handwerkliche Exaktheit mit einer subtilen, fast malerischen Sensibilität – ein Werk, das zur kontemplativen Betrachtung einlädt und immer neue Gesichtspunkte offenbart.
Delivery to a domestic address and Liechtenstein is free of charge. Whenever possible, we take care of the transport of your artwork ourselves or commission our reliable local logistics partners.
Contact us for a shipping quote
This item cannot be returned or exchanged.
Galerie Reitz Zürich accepts the following payment methods:
CARLA HOHMEISTER (* 1973 in Bad Ragaz, CH) attended the School of Arts and Crafts in St. Gallen. She then completed a 4-year training course to become a 3D poly-designer. She was trained in stage painting at the Banff Center for the Arts. For Becker Audio Visuals she designed a thematic exterior world.
Her points of view can be objective, based on facts - or subjective, shaped by personal opinions and experiences. The diversity of viewpoints is a strength, but also a challenge, as it can lead to different conclusions. Different points of view and ways of seeing result from spatial movement. The point of view is a way of looking at things, a perspective and a standpoint. Viewed from a distance, the embroidered cross-stitch also transforms into a “digital” image of pixels. A portrait. It plays with proximity and distance. Switches between the analog and the digital. Instead of continuous color transitions as in conventional digital images, these consist of carefully placed individual pixels with a reduced color palette. We assemble it into a picture as if it were a matter of course.
Drag the bottom-right corner of the artwork to resize or click and hold to move the artwork