1
1

Hidden Numbers


MEDIUM

Mixed Media, recycled plastic bags

Größe (H x W x D)

80 x 80 x 17 cm

CHF 5,200

Share this artwork


About

Monika Radhoff-Troll (*1958 in Gelsenkirchen) greift in ihren Arbeiten das verzwickte Wechselspiel zwischen Kunst, Konsum und Natur kritisch auf. Parallel zu ihren zumeist aus Verpackungsmaterialien hergestellten Objekten, den „Zivilisationsteppichen“ und ihren jüngsten Arbeiten aus gefärbten Federn, konstruiert sie Landart- und Rauminstallationen, die unser Konsumverhalten und seine Auswirkungen auf unsere nähere Umgebung und Landschaft spiegeln und beleuchten. Die visuelle Anziehungskraft und Vielfältigkeit des Materials Kunststoff, sowie die Allgegenwärtigkeit setzt sie in ihren Installationen gezielt ein: Als Wiederholungen in einem Kontext, in dem der Rezipient sie nicht erwartet.

Auszug Sammlungen

Museum Ritter, D • IKOB, Museum für zeitgenössische Kunst, Lüttich, B • Sparkasse Gelsenkirchen, D • Stadt Lohmar, D • Kangaeru-Shirou kan Kawauchi mura, Fukushima, Japan • Sparkasse Westmünsterland, D • Für vier Jahre: The Washington Post, Washington D.C., USA.


Inquire about this work

Notify me about new artworks from this artist

Add to cart

Shipping & Returns

SHIPPING

Delivery to a domestic address and Liechtenstein is free of charge. Whenever possible, we take care of the transport of your artwork ourselves or commission our reliable local logistics partners.

Contact us for a shipping quote

RETURN POLICY

This item cannot be returned or exchanged.

Galerie Reitz Zürich accepts the following payment methods:


Radhoff-Troll Monika

In her works, Monika Radhoff-Troll (*1958 in Gelsenkirchen) critically addresses the intricate interplay between art, consumption and nature. Parallel to her objects mostly made of packaging materials, the "Civilization Carpets" and her recent works made of dyed feathers, she constructs land art and spatial installations that reflect and illuminate our consumer behavior and its effects on our immediate surroundings and landscape. She purposefully uses the visual appeal and diversity of plastic as a material, as well as its ubiquity, in her installations: As repetitions in a context where the recipient does not expect them.

Excerpt collections

Museum Ritter, D • IKOB, Museum for contemporary art, Lüttich, B • Sparkasse Gelsenkirchen, D - City of Lohmar, D - Kangaeru-Shirou kan Kawauchi mura, Fukushima, Japan - Sparkasse Westmünsterland, D - For four years: The Washington Post, Washington D.C., U.S.A.


More From This Artist


Livingroom Customizer

Drag the bottom-right corner of the artwork to resize or click and hold to move the artwork


You might also like